annonse

Går for salgsrekord

TO FOR ÉN
TO FOR ÉN: Lysløypa er den perfekte gaven til kona, kjæresten, eller lunsj-hungrige ansatte mener Morten Tell Augustin. (Foto: Dag Magnus Nielsen)
STØRRE OPPLAG
STØRRE OPPLAG: Flere restauranter og flere kaféer, lover Morten Tell Augustin, som stolt viser frem årets utgave. (Foto: Dag Magnus Nielsen)

- Da jeg bodde i Oslo tenkte jeg at det her må vi ha i Fredrikstad også. Hvis de får det til her inne er det ikke noen grunn til at vi ikke skal klare det hjemme også.

  • Dag Magnus Nielsen

- Det sier Morten Tell Augustin, som sammen med Aleksander Østgaard gir ut Fredrikstad-utgaven av Lysløypa.

Restaurant- og rabattguide

- Boka er formet som et hefte så den skal være enkel å ta med, og er egentlig to ting: en guide til lokale restauranter og kaféer, samt en rabattordning. Ved å vise frem boka i en av restaurantene som er med i ordningen spiser man to for én.

- Det blir enklere å gå ut og spise sammen, eller prøve noe nytt når man vet litt om stedet samtidig som det ikke blir så dyrt, forklarer Augustin.

God gave

- Mange kjøper den som gave til kjæresten, men også bedrifter med ansatte som bruker å ta lunsjen ute, er i målgruppen.

Jeg kan kjøpe den til kona, så hun kan ta meg med ut å spise?

- Hehe. Det er jo en måte å se på det, smiler Augustin.

Nytt år, ny utgave

- Boka kommer ut en gang i året, og målsetningen er at hver utgave skal by på noe nytt og spennende. I fjor var første året for Fredrikstad-utgaven av, og siden responsen var kjempebra har vi økt opplaget og fått med enda flere spennende kaféer, avslutter Augustin som forteller at boka kan kjøpes i lokale bokhandlere, samt ved restaurantene og kaféene som er med i guiden.