Kundesuksess på Manstad
Syv av ti kunder er fornøyde med butikken. Kundenes tilfredshet ligger helt i toppen blant kjedens over 400 butikker – hos Extra Manstad.
- Vi står på for å ha de mest fornøyde kundene, og vi er veldig stolte av de gode tilbakemeldingene vi får. Dette er en anerkjennelse til de ansatte i butikken, sier Pål Henrik Simensen, butikksjef i Extra Manstad i en pressemelding.
Hver uke sendes det ut spørreskjema til de som handler for over ett visst beløp i Coops butikker, der de blant annet gir tilbakemeldinger på hva de syns om ulike avdelinger i butikken og om kundeservicen. Hittil i år har 72 prosent av kundene svart at de er fornøyde med Extra Manstad.
- Tilbakemeldingene vi får fra kundene våre er gull verdt, og gjør at vi får sjansen til å forbedre oss der det er nødvendig. Jeg vil gjerne få rette en stor takk til kundene våre som tar seg tid til å gi oss tilbakemeldinger, sier Simensen.
Omsetningsvekst
At kundene er fornøyde, vises også i omsetningsveksten til butikken.
- Sammenlignet med fjoråret har vi hittil i år hatt en omsetningsvekst på nesten syv prosent. I kroner og øre betyr dette at vi allerede har passert 42 millioner kroner i omsetning, sier Simensen.
Butikksjefen tror det er flere årsaker til at butikken går så godt.
- Vi har størts utvalg av lavpriskjedene, og det er viktig for kunden å finne alt på ett sted. Når vi i tillegg har like lave priser som våre konkurrenter, er det mange som legger handleturen til oss, mener han.